18 Haziran 2015 Perşembe

Pizzeria Sorbillo, Napoli

''vidi napoli e dopo muori '' yani '' Napoliyi görmeden ölme '' demek olsa da,  bunu Napoli de pizza yemeden ölme olarak değiştirirsek daha iyi olur. Akıl almaz trafiği, dar sokakları, eski evleri, tekinsiz güzelliği ve enfes mutfağı ile Napoli karşınızda !


Napoli de her pizza benzer lezizlikte fakat en iyisini , en meşhur mekanda yemezsek gözümüz arkada gideriz. En sonunda araştırmalarımızın sonucuna ulaşıyor ve kendimizi Sorbillo adında küçük bir pizzacıda buluyoruz.

Öncelikle bugüne kadar yediğim tüm pizzalardan tamamıyla farklı olduğunun altını çizmek istiyorum. Türkiyede ince hamur olsun diye sipariş verdiğimiz pizzalardan daha da ince bir taban düşünün.  Üstüne sadece domates sosu, mozzarella, fesleğen dışında hiç bir eklenti koymuyorlar, çünkü ekleyecekleri her malzemenin pizzanın tadını bozacağını inanıyorlar  Hamuru oldukça ince, fakat doyurucu büyüklükte olan Margarita pizza siparişimizi beklerken,  açlıktan midemin sesini duyuyor gibiydim.  Pizzam geldiğinde ise, malzemesi sıfır, sade ve basit pizzanın tadını doya doya aldım.


Birazda size Sorbillodan bahsetmek istiyorum. Margarita pizzanın ilk yapıldığı yermiş burası. Ayrıca sanırım hayatımda yediğim en güzel pizzayı yapan mekan.  Fiyatlar oldukça ucuz. Koca pizzaya 3,00 Euro ödedik.


Napoliye yolunuz düşerse mutlaka Sorbilloda bu pizzanın tadına bakmanızı tavsiye ediyorum.




Pizzeria Gino Sorbillo, Napoli.
Via dei Tribunali, 32, 80138 Napoli, İtalya
+39 081 446643


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder